استمرار پخش اذان در دنیا بااستفاده از یک فرمول ریاضی


سوگل هستم !

عبدالحمید الفاضل' پژوهشگر اماراتی بر اساس یک معادله ریاضی گفت: اذان که نشانه دعوت دین اسلام به نماز است، در هیچ یک از ساعات شبانه روز از روی کره زمین قطع نمیشود و هرگاه در یک منطقه اذان به پایان برسد در منطقه دیگر آغاز میشود
به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از سنی نیوز، یک ریاضیدان اماراتی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که صدای اذان در طول 24 ساعت شبانه روز در هیچ یک از نقاط کره زمین قطع نمیشود.
وی در مورد پژوهش خود توضیح داد: کره زمین به 360 خط طولی تقسیم میشود که زمان هر منطقه را مشخص میکند، هر خط طولی با خط بعدی دقیقاً 4 دقیقه فاصله دارد.وی توضیح داد که گفتن اذان 4 دقیقه زمان لازم دارد و زمین، داری 360 خط فرضی از قطب شمال به قطب جنوب است که معادل 360 درجه می باشد. هنگامی که مثلا ظهر شرعی در خط یک شروع می شود 4 دقیقه طول می کشد تا ظهر شرعی در خط دو شروع شود و این مدت معادل زمانی است که در خط یک اذان گفته می شود.
به این ترتیب 360 ضربدر 4 می شود 1440 که معادل 24 ساعت است.




کشف علمی دیگری که با بررسی طول وعرض جغرافیایی زمین صورت گرفت نیز ثابت کرد که شهر مکه مکرمه مرکز زمین است.
این کشف پس از سال ها تحقیقات علمی و با کمک جدول های پیچیده ریاضی توسط کامپیوتر صورت گرفت.
'حسین کمال الدین' دانشمند مصری که این موضوع را کشف کرده است گفت که وی هنگامی که قصد داشت با کمک عملیات پیچیده ریاضی در کامپیوتر راهی برای تشخیص قبله در هر نقطه از جهان بیابد به طور تصادفی دریافت که می تواند دایره ای با مرکزیت مکه که محیط آن را قاره ها تشکیل می دهند کشف کند ودریابد که مکه مرکز زمین است .


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,ساعت 14:10 توسط Sogol| |


Power By: LoxBlog.Com